måndag 3 mars 2014

Kan en man ha flera fruar?

Idag diskuterade vi om boken som varje fredagar. Vi skulle ha läst till sida 123.

Stina har skrivit en  sammanfattning om fyra kapitel på blogger. Det underlättat för mig som inte har läst boken. Först pratade vi om Ove och hans vän, Rune och varför dem blev osams. Några av oss hade sina tanke om Ove och att det är konstig atttvå kompisar, på grund av en bil,  bli osams. Sedan  börjadevi prata om andar saker, om man och kvinna, religion och bilar.

 Asad pratade om bilar och viken sorts bil är bättre. Vi diskuterade om män, att med vilka villkor kan de ha flera fruar. Cai frågade om religion och Islam, han sa att han inte har  så mycket information om religioner som finns i världen. Stina förklarade jättebra om det och hon  berättade vilken religion som kom först och vad hände sen. Det var mycket intressant för mig. 

vi hade en bra dag, vi fick information om olika ämnen. Jag hörde olika åsikter om ett ämne exempelvis om en man kan ha flera fruar samtidig eller inte. Nästan alla kom överens att det kan man,men det är inte ok. Det är rolig för mig att höra andras åsikter och sen jämföra dem med mina.







2 kommentarer:

  1. Män kan veta att du verkligen var noga på diskussion. Du kom ihåg många vad som vi sagt.

    SvaraRadera
  2. Jo , det var jätte mycket roligt och intressant att höra de andra tönkar om Ove .Också att kunna berätta om vara egna tänker om några ämner vid exemplet om religoner . Jag försökte när var några elever eller också de som inte vet riktigt vad Islam är och tycker om men som kan gifta mer än en fru ! varför och när de kan ... :) bra jobbat Liela .

    SvaraRadera