söndag 16 mars 2014

Kan Ove bli en bra pappa?

Som varje fredag hade vi diskussion om Ove. Vi pratade om Ove och hans lycka med Sonija och deras barn som var ofödda.

Vi fattade att Ove är en hjälpsam man. Han gör sin bästa i alla fall utan att väntar på någon belöning. Nu vi ändrade sina tankar om Ove, vi fattar att han är en snäll man.

Jag undrade att varför Ove visade ingenting när han hörde att han ska bli pappa. Jag tror att hans barndom påverkade honom. Han känner sig rädd att kanske han kan inte bli en bra pappa. Stina frågade Cai att vad han gjorde när han viste att ska bi pappa.  Han sa han gjorde ingenting,  som Ove. Det är svårt att säga nånting i den här situation. Man kan vara olika i en samma situation.

Förutom Ove pratade vi om olika andra ämnen. En av dem det var om graviditet och hur det är i olika länder. Det är olika att när en gravid kvinna säger till andra att hon är gravid. Stina sa att i Sverige man säger efter vecka 12, därför de vill bli säkra på allt om barn och sedan säga till andra. Tulay sa att när hon blev gravid, hon sa inte direkt till sin pappa, först till mamma och sen mamma sa till pappa. Det är onormal att dotter pratar direkt med pappa om graviditet.

vi har läst nästan hälfte av boken och nästan vi är säkra att Ove har inget barn. Jag är nyfiken på att vad har hänt med barnen och värför.

3 kommentarer:

  1. Jo , jag har ingen barn men jag kan beskriva mina känslor jättetydlig och klart. Det är en fin erfarenhet att vara en mamma. Men när jag ställde fråga om barn till min pojkvän ,han har sagt samma sak som Cisa.Återigen säger jag att mänen har lite lite känsla eller det är min åsikt i alla fall.

    SvaraRadera
  2. Ja jag håller med dig om att boken har blivit nu en intressant och boken blir mer händelserna, mer intressant om Ove med Sonja på sina livet och hur de var på äktenskapliga relationer......

    SvaraRadera
  3. Nu bli det intressant mer och mer. Du tänker mer om Oves "barn. " Jag häller med dig. Allting ser bra ut. Kanske hände någon plötsligt, tror jag.

    SvaraRadera