torsdag 13 februari 2014

Spela upp en roll

Idag hade vi ett program för träna prata och uttal. Vi jobbade med första kapitlet av ”en man som heter Ove”. Vi skrev dialog om det och samtidigt vi tränade med uttal, det fanns två grupper och jag var med Rahele och Bewar. först skrev vi dialogen och sedan Stina häjlpte oss för återbrätta dem med bra uttal.


Jag tror att jobba med grupp är bra . Med arbeta i grupp kan man etablera kontakt med andra klasskamrater, vi kan pratar mer på lektion och säga sina åsikter och diskuterar med varandra. Det var inte svårt att skriva dialog, det var en bra repetition på skriva.


Jag spelade inte idag, men om jag kunde uttspela, jag tror det kunde vara roligt, det  första gången är lite svårt och lite stressig att stå fram för de andra, prata, visa sina känslor och försöker att ha bra uttal.

Jag tror att det är bra att vi hade den här lecktion idag, man kan vågar sig att prata högt,  träna bort sin ångest och man kan ha ett grupparbete.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar