söndag 6 april 2014

Öde till en man som heter Ove

I dag var den sista litteraturdiskussion om Ove. vi var nästan många med olika tankar. vi fikade och pratade om Ove. 

Jag brättade om socialmyndighet att ska hämta Rune från Anita. De tycker att Anita kan inte ta hand om honom. Jag tycker att det kan inte vara demokrati att man kan inte bestämma över sitt liv. De tänker bara på reglar och bryr sig inte om känslor.

Assad brättade sin tanke om Rune och Ove. han sa de pratar mycket om bilar och han jämförade de med sin bror. Assad sa att när hans bror ringer, först han fråga om hans bil och sen de andra.

Med diskussion  jag kunde lärde mig många nya ord och hur kan vi använda de i en mening. nu fick jag reda på att pratar bland andra elever, förut blev jag mycket stressad.

Jag tror att Ove kände sig lycklig, när han dör. Därför han hade många vänner runt omkrig sig. Han är en bra man i andras minnen, det är viktigaste sak till en person, tror jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar